VELKÁ CENA MONAKA 2025
23. - 25. 5. 2025
FORMULE 1 - VSTUPENKYMONTE CARLO I CIRCUIT DE MONACO
Nabízíme vstupenky jak na celou VC tak na hlavní závod Velké ceny Formule 1 Monte Carlo 2025!
NABÍDKA VSTUPENEKFORMULE 1 - MONTE CARLO 2025
SPORT TICKET TRAVEL - NEZAPOMENUTELNÉ SPORTOVNÍ ZÁŽITKY
S NÁMI MÁTE100% GARANCIOBJEDNANÝCH VSTUPENEK
VSTUPENKA NA 3 DNY-PÁTEK - NEDĚLE
- 23. - 25. 5. 2025
- Vstupenky na celý závodní víkend.
- Vybírat můžete vstupenky k sezení na tribuně.
VSTUPENKA NA 2 DNY-SOBOTA - NEDĚLE
- 24. - 25. 5. 2025
- Vstupenky na sobotu a neděli.
- Vybírat můžete z několika tribun.
VSTUPENKA NA HLAVNÍ ZÁVOD
-
NEDĚLE
- 25. 5. 2025
- Vstupenky na hlavní závod.
- Vybírat můžete vstupenky z několika tribun.
JEDNODENNÍ VSTUPENKA
-
SOBOTA
- 24. 5. 2025
- Vstupenky na sobotní program.
- Vybírat můžete vstupenky z několika tribun.
JEDNODENNÍ VSTUPENKA
-
PÁTEK
- 23. 5. 2025
- Vstupenky na páteční program.
- Vybírat můžete vstupenky z několika tribun.
VSTUPENKY VIP-
- 23. - 25. 5. 2025
- To nejlepší co můžou Formule 1 nabídnout.
- VIP místa s perfektním výhledem.
- Prohlídka zázemí F1.
- Hospitality program a mnoho dalšího.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Okruh Formule 1 v Monaku je jedním z nejikoničtějších a nejznámějších okruhů na světě. Tento městský okruh, který prochází úzkými uličkami Monte Carla a La Condamine, se výrazně liší od většiny ostatních tratí. Co ho činí tak výjimečným?
Monacký okruh je známý především svou náročností. Úzké silnice, ostré zatáčky, a téměř nulová místa na chyby z něj dělají jeden z nejtěžších závodů v kalendáři Formule 1. Závodníci se zde musí soustředit na maximální přesnost, protože sebemenší chyba může znamenat konec závodu.
Další charakteristikou Monaka je nízká průměrná rychlost. Kvůli úzkým ulicím a těsným zatáčkám, jako je například legendární zatáčka Grand Hotel Hairpin, patří trať k těm nejpomalejším v celé sezóně. Přestože chybí dlouhé rovinky a vysoké rychlosti, je Monako fascinující díky technickým nárokům a strategickému aspektu závodění. Okruh je dlouhý 3 337 metrů a obsahuje celkem 19 zatáček.
Atmosféra je dalším prvkem, který činí tento okruh výjimečným. Monako je synonymem luxusu, prestiže a elegance. Přítomnost jachet v přístavu, přepychových hotelů a slavných hostů přidává závodu jedinečnou atmosféru, která je jedním z hlavních důvodů, proč je Velká cena Monaka považována za vrchol sezóny.
HISTORIE CIRCUIT DE MONACO
1929
Okruh v Monaku byl poprvé navržen a postaven na městských ulicích v roce 1929 díky knížeti Ludvíku II. a závodníkovi Anthonymu Noghesovi. Tento první závod se stal základem Velké ceny Monaka, která je dnes jedním z nejikoničtějších závodů v kalendáři F1.
1929
1950
Monako bylo jedním z původních okruhů v první sezóně mistrovství světa Formule 1 v roce 1950. Tento závod položil základ pro dlouhou tradici, která se zachovala až dodnes.
1955
V roce 1955 během Velké ceny Monaka havaroval Alberto Ascari v přístavu a skončil ve vodě. Přestože Ascari přežil, tato nehoda se zapsala do historie jako jedna z nejznámějších havárií na okruhu a přispěla k dramatické pověsti závodu.
1955
70. léta
V reakci na narůstající rychlosti a nebezpečí při závodech v Monaku byla v 70. letech přijata přísná bezpečnostní opatření, včetně zavedení svodidel a bezpečnostních zón. I přes to zůstává Monako jedním z technicky nejnáročnějších okruhů.
2003 - 2004
V rámci snahy o zlepšení infrastruktury a bezpečnosti prošla trať významnou rekonstrukcí. To zahrnovalo prodloužení boxové uličky a další úpravy, aby vyhovovaly moderním požadavkům na závodění v F1.
2003 - 2004
JAK SE NA OKRUH DOSTAT?
Adresa: Circuit de Monaco, Monte Carlo, Monako
Při cestování na Circuit de Monaco samozřejmě můžete využít vlastního auta, parkování je ale v okolí dost omezené a během závodního víkendu je město velmi rušné a parkovací místa se rychle zaplní.
Efektivní a pohodlnou možností je příjezd vlakem. Z vlakového nádraží v Nice, které je vzdálené přibližně 30 km od Monaka, jezdí pravidelné vlakové spoje. Cesta trvá přibližně 20 minut a vlakové nádraží v Monaku je v docházkové vzdálenosti od okruhu.
Dalším možností jsou autobusové spoje z okolních měst, jako jsou Nice, Cannes nebo Menton. Autobusy jsou cenově dostupné a mohou být pohodlnou alternativou, ale cesta může být delší než vlakem, zejména během závodního víkendu, kdy se zvyšuje počet turistů.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Okruh Formule 1 v Monaku je jedním z nejikoničtějších a nejznámějších okruhů na světě. Tento městský okruh, který prochází úzkými uličkami Monte Carla a La Condamine, se výrazně liší od většiny ostatních tratí. Co ho činí tak výjimečným?
Monacký okruh je známý především svou náročností. Úzké silnice, ostré zatáčky, a téměř nulová místa na chyby z něj dělají jeden z nejtěžších závodů v kalendáři Formule 1. Závodníci se zde musí soustředit na maximální přesnost, protože sebemenší chyba může znamenat konec závodu.
Další charakteristikou Monaka je nízká průměrná rychlost. Kvůli úzkým ulicím a těsným zatáčkám, jako je například legendární zatáčka Grand Hotel Hairpin, patří trať k těm nejpomalejším v celé sezóně. Přestože chybí dlouhé rovinky a vysoké rychlosti, je Monako fascinující díky technickým nárokům a strategickému aspektu závodění. Okruh je dlouhý 3 337 metrů a obsahuje celkem 19 zatáček.
Atmosféra je dalším prvkem, který činí tento okruh výjimečným. Monako je synonymem luxusu, prestiže a elegance. Přítomnost jachet v přístavu, přepychových hotelů a slavných hostů přidává závodu jedinečnou atmosféru, která je jedním z hlavních důvodů, proč je Velká cena Monaka považována za vrchol sezóny.
HISTORIE CIRCUIT DE MONACO
1929
Okruh v Monaku byl poprvé navržen a postaven na městských ulicích v roce 1929 díky knížeti Ludvíku II. a závodníkovi Anthonymu Noghesovi. Tento první závod se stal základem Velké ceny Monaka, která je dnes jedním z nejikoničtějších závodů v kalendáři F1.
1929
1950
Monako bylo jedním z původních okruhů v první sezóně mistrovství světa Formule 1 v roce 1950. Tento závod položil základ pro dlouhou tradici, která se zachovala až dodnes.
1955
V roce 1955 během Velké ceny Monaka havaroval Alberto Ascari v přístavu a skončil ve vodě. Přestože Ascari přežil, tato nehoda se zapsala do historie jako jedna z nejznámějších havárií na okruhu a přispěla k dramatické pověsti závodu.
1955
70. léta
V reakci na narůstající rychlosti a nebezpečí při závodech v Monaku byla v 70. letech přijata přísná bezpečnostní opatření, včetně zavedení svodidel a bezpečnostních zón. I přes to zůstává Monako jedním z technicky nejnáročnějších okruhů.
2003 - 2004
V rámci snahy o zlepšení infrastruktury a bezpečnosti prošla trať významnou rekonstrukcí. To zahrnovalo prodloužení boxové uličky a další úpravy, aby vyhovovaly moderním požadavkům na závodění v F1.
2003 - 2004
JAK SE NA OKRUH DOSTAT?
Adresa: Circuit de Monaco, Monte Carlo, Monako
Při cestování na Circuit de Monaco samozřejmě můžete využít vlastního auta, parkování je ale v okolí dost omezené a během závodního víkendu je město velmi rušné a parkovací místa se rychle zaplní.
Efektivní a pohodlnou možností je příjezd vlakem. Z vlakového nádraží v Nice, které je vzdálené přibližně 30 km od Monaka, jezdí pravidelné vlakové spoje. Cesta trvá přibližně 20 minut a vlakové nádraží v Monaku je v docházkové vzdálenosti od okruhu.
Dalším možností jsou autobusové spoje z okolních měst, jako jsou Nice, Cannes nebo Menton. Autobusy jsou cenově dostupné a mohou být pohodlnou alternativou, ale cesta může být delší než vlakem, zejména během závodního víkendu, kdy se zvyšuje počet turistů.
PRAKTICKÉ INFORMACE
Při návštěvě F1 v Monaku existuje několik možností ubytování. V samotném Monaku se nachází široká škála hotelů, od luxusních pětihvězdičkových resortů po příjemné tříhvězdičkové hotely. Ceny ubytování jsou zde však velmi vysoké a rezervace by měly být provedeny s dostatečným předstihem. Alternativně můžete zvážit ubytování v okolních městech, jako jsou Nice nebo Menton ve Francii, kde jsou ceny nižší a doprava do Monaka je snadná. Pokud preferujete jedinečný zážitek, můžete se ubytovat na luxusní jachtě v přístavu, která nabízí nezapomenutelný výhled na závodní dráhu a přímý přístup k události.
V těsné blízkosti okruhu se bohužel nenachází žádný kemp. Nicméně, v blízkém okolí můžete najít několik možností, jako jsou Camping Saint Michel, Camping Les Romarins a Camping La Laune.
V roce 2024 organizátoři Velké ceny Monaka uvedli novinku - kyvadlovou dopravu mezi parkovištěm des Salines a tribunami. Parkoviště des Salines se nachází naproti Jardin Exotique a každých 10 minut (mezi 8:00-20:00) odtud odjíždí autobus směrem k okruhu Circuit de Monaco.
Abyste se vyhnuli zbytečným pokutám a zajistili si hladký průběh cesty na F1 závod na Circuit de Monaco, zde jsou některé důležité předpisy:
RYCHLOSTNÍ LIMITY
Rychlostní limity jsou nastaveny na 90 km/h mimo obce, 50 km/h v obcích a na 30 km/h v rezidenčních zónách.
VIGNETTE/MÝTO
V Monaku nejsou na místních silnicích nebo dálnicích žádné dálniční poplatky.
ALKOHOL ZA VOLANTEM
Zákonný limit alkoholu v krvi je 0,5 promile pro běžné řidiče a 0,2 promile pro řidiče autobusů a autokarů.
JÍDLO & PITÍ
POČASÍ
Tradičně se závod F1 v Monaku koná v květnu, což je obecně příjemné období co se týče počasí. Teploty během dne se v květnu v Monaku obvykle pohybují mezi 18°C a 22°C, zatímco noční teploty klesají na přibližně 13°C až 16°C. Měsíc květen je známý množstvím slunečních hodin, průměrně 8 až 10 hodin denně. Srážky jsou mírné, s občasnými lehkými přeháňkami.
Pro aktuální informace o počasí doporučujeme používat aplikaci Windy.
KOMUNIKACE
Ujistěte se, že máte všechny informace v telefonu, protože v neděli může být síť přetížená. Doporučujeme domluvit si předem místo setkání s přáteli.
HLUK
Motorsport je hlučný, proto doporučujeme špunty do uší, zejména pro děti.
PRAKTICKÉ INFORMACE
Při návštěvě F1 v Monaku existuje několik možností ubytování. V samotném Monaku se nachází široká škála hotelů, od luxusních pětihvězdičkových resortů po příjemné tříhvězdičkové hotely. Ceny ubytování jsou zde však velmi vysoké a rezervace by měly být provedeny s dostatečným předstihem. Alternativně můžete zvážit ubytování v okolních městech, jako jsou Nice nebo Menton ve Francii, kde jsou ceny nižší a doprava do Monaka je snadná. Pokud preferujete jedinečný zážitek, můžete se ubytovat na luxusní jachtě v přístavu, která nabízí nezapomenutelný výhled na závodní dráhu a přímý přístup k události.
V těsné blízkosti okruhu se bohužel nenachází žádný kemp. Nicméně, v blízkém okolí můžete najít několik možností, jako jsou Camping Saint Michel, Camping Les Romarins a Camping La Laune.
V roce 2024 organizátoři Velké ceny Monaka uvedli novinku - kyvadlovou dopravu mezi parkovištěm des Salines a tribunami. Parkoviště des Salines se nachází naproti Jardin Exotique a každých 10 minut (mezi 8:00-20:00) odtud odjíždí autobus směrem k okruhu Circuit de Monaco.
Abyste se vyhnuli zbytečným pokutám a zajistili si hladký průběh cesty na F1 závod na Circuit de Monaco, zde jsou některé důležité předpisy:
RYCHLOSTNÍ LIMITY
Rychlostní limity jsou nastaveny na 90 km/h mimo obce, 50 km/h v obcích a na 30 km/h v rezidenčních zónách.
VIGNETTE/MÝTO
V Monaku nejsou na místních silnicích nebo dálnicích žádné dálniční poplatky.
ALKOHOL ZA VOLANTEM
Zákonný limit alkoholu v krvi je 0,5 promile pro běžné řidiče a 0,2 promile pro řidiče autobusů a autokarů.
JÍDLO & PITÍ
POČASÍ
Tradičně se závod F1 v Monaku koná v květnu, což je obecně příjemné období co se týče počasí. Teploty během dne se v květnu v Monaku obvykle pohybují mezi 18°C a 22°C, zatímco noční teploty klesají na přibližně 13°C až 16°C. Měsíc květen je známý množstvím slunečních hodin, průměrně 8 až 10 hodin denně. Srážky jsou mírné, s občasnými lehkými přeháňkami.
Pro aktuální informace o počasí doporučujeme používat aplikaci Windy.
KOMUNIKACE
Ujistěte se, že máte všechny informace v telefonu, protože v neděli může být síť přetížená. Doporučujeme domluvit si předem místo setkání s přáteli.
HLUK
Motorsport je hlučný, proto doporučujeme špunty do uší, zejména pro děti.
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Ano, do areálu si můžete přinést vlastní jídlo i pití.
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Ano, do areálu si můžete přinést vlastní jídlo i pití.